Politika kvalitete

Centar za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja „Ivan Vučetić“ djeluje kao dio Ministarstva unutarnjih poslova, s temeljnim zadatkom pretvaranja materijalnih tragova prikupljenih na mjestu počinjenja kaznenog djela u pravno valjane dokaze. Uvažavajući važnost tih dokaza za kazneni postupak i visoka očekivanja krajnjih korisnika, Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, policije, sudova te međunarodnih partnera, Centar je usmjeren na očuvanje i daljnji razvoj visoke razine stručnosti i kvalitete u području forenzike.

U svrhu postizanja i održavanja tih ciljeva, razvijen je sustav upravljanja kvalitetom temeljen na načelima točnosti, pouzdanosti, ponovljivosti, sigurnosti, preciznosti i pravovremenosti. Minimalni standard koji Centar u tom kontekstu prihvaća jest usklađenost s normom HRN EN ISO/IEC 17025, čime se osigurava kvaliteta svih ispitivanja i vještačenja. U skladu s time, Centar nabavlja isključivo one resurse, usluge i opremu koji udovoljavaju zahtjevima navedene norme.

Zadovoljstvo krajnjih korisnika važan je pokazatelj uspješnosti rada Centra. Putem savjetovanja, analiza upitnika i strukturiranog pristupa pritužbama korisnika, kontinuirano se prate potrebe i očekivanja svih strana. Jasno definirani postupci zaprimanja i tumačenja naloga za vještačenjem dodatno pridonose smanjenju nesporazuma i povećanju transparentnosti pruženih usluga.

Centar osobitu pažnju posvećuje https://www.zakon.hr/z/748/zakon-o-zastiti-tajnosti-podataka i onih koji proizlaze iz ispitivanja, i onih koje dostavljaju korisnici usluga. Ovo načelo čvrsto je utemeljeno u zakonskim propisima, osobito u Zakonu o kaznenom postupku, koji definira ulogu vještaka i obveze službenika u državnoj upravi. Istim propisima određena je i obveza izbjegavanja svih aktivnosti koje bi mogle dovesti u pitanje nepristranost i stručnost Centra.

Kao samostalna organizacijska jedinica MUP-a, Centar je svjestan svoje odgovornosti u zaštiti okoliša i očuvanju radne okoline. Ekološka politika sastavni je dio naših radnih procesa te se provodi sukladno važećim zakonima i propisima, uz stalnu brigu o prevenciji onečišćenja.

Odstupanja od Politike kvalitete i ciljeva Centar rješava kroz sustav preventivnih i popravnih radnji, koje čine osnovu stalnog unapređenja rada. Dio tog procesa je i redovita Upravina ocjena kojom se procjenjuje ostvarenje postavljenih ciljeva.

Kvaliteta proizlazi iz svakodnevnog rada svih djelatnika Centra. Stoga je trajna edukacija, osnaživanje motivacije zaposlenika i otvorena komunikacija s korisnicima usluga temeljna sastavnica našeg djelovanja. Na taj način osiguravamo ostvarenje ciljeva i njihovu primjenu u praksi.

Provedba ove politike temelji se na dokumentiranom sustavu kvalitete opisanom u Priručniku kvalitete i pripadajućoj dokumentaciji. Njima su definirane nadležnosti, odgovornosti i načini provođenja svih postupaka. Svi djelatnici i vanjski suradnici dužni su aktivno sudjelovati u provedbi i unaprjeđenju sustava kvalitete, poštujući propisana pravila i potvrđujući svoju stručnost u svakom koraku rada.
 
Kvaliteta počinje od svakog od nas.

Načelnica Centra:
Andrea Ledić